디지펜공과대학교 설립 배경
Why was DigiPen built?

 

DigiPen was founded by Claude Comair in 1988 in Vancouver, British Columbia, as a computer simulation and animation company. As the demand for work increased, Mr. Comair faced difficulty in finding qualified personnel who not only had a fundamental understanding of computer science but were versed in the latest digital technology as well. As such, DigiPen began offering a dedicated training program in 3D computer animation. Soon after, DigiPen partnered with Nintendo of America to establish a certification program in video game programming. 


As video games evolved from simple 2D graphics to sophisticated 3D worlds, the industry’s need for qualified employees with advanced education in digital art, design, and software engineering continued to expand. Anticipating this growing need, DigiPen devised and began offering the world’s first bachelor’s degree program in video game development (the Bachelor of Science in Computer Science in Real-Time Interactive Simulation) that would prepare students for the unique challenges of creating professional 3D game and simulation software. DigiPen relocated its campus to Redmond, Washington, in 1998 and opened its doors as DigiPen Institute of Technology. 


What began as a groundbreaking approach to simulation and game development education has evolved to encompass new programs in digital art and animation, computer engineering, game design, music and sound design, and other computer science specializations. Today, DigiPen accepts applicants into eight bachelor’s degree programs and two master’s programs at its Redmond campus. DigiPen also offers degrees and other educational programs at two international campuses in Singapore and Spain, as well as through a number of institutional partnerships with schools and universities around the globe.

 

 

     
디지펜공과대학교는 클로드 코메어 총장 1988년 캐나다 밴쿠버에 설립한 컴퓨터 시뮬레이션 및 애니메이션 회사로 처음 문을 열었습니다. 컴퓨터 시뮬레이션 및 애니메이션에 대한 수요가 증가함에 따라,  코메어 총장은 컴퓨터 공학에 대한 기본적인 이해는 물론 최신 디지털 기술에도 정통한 자격을 갖춘 인력을 찾는 데 어려움을 겪었습니다. 이에 디지펜은 3D 컴퓨터 애니메이션 교육 프로그램을 제공하기 시작했으며, 얼마 후, 닌텐도 아메리카와 협력하여 비디오 게임 프로그래밍 인증 프로그램을 설립했습니다.
당시, 비디오 게임이 2D 그래픽에서 3D 그래픽으로 발전함에 따라, 디지털 아트, 디자인 및 소프트웨어 엔지니어링에 대한 고급 교육을 받은 자격을 갖춘 인재에 대한 업계의 요구가 계속 확대되었습니다. 이러한 증가하는 수요를 예상한 디지펜은 1998년 미국 워싱턴주 레드먼드로 학교를 이전해 전문적인 3D 게임 및 시뮬레이션 제작을 할 수 있도록 세계 최초 비디오 게임 개발 학사 학위 프로그램 (실시간 상호작용 시뮬레이션 컴퓨터 과학 학사)'을 제공하게 되었습니다.
디지펜공과대학교는 시뮬레이션 및 게임 개발 교육에 대한 획기적인 교육 방식으로 현재는 디지털 아트 및 애니메이션, 게임 디자인, 음악 및 사운드 디자인 및 여러 컴퓨터 과학 프로그램도 제공하며, 레드먼드 캠퍼스에서는 총 8개의 학사 학위 프로그램과 2개의 석사 프로그램을 제공합니다. 또한, 싱가포르와 스페인 캠퍼스에서 여러 학위 프로그램 및 기타 교육 프로그램을 운영하고 있으며, 전 세계의 다양한 학교, 대학 및 기관과 파트너십을 맺고 있습니다.

42601 대구광역시 달서구 달구벌대로 1095 계명대학교 성서캠퍼스 053) 580-5114

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